Dethär med att klippa klor..

Ja, alltså. Grejjer är den att när Tyke var valp kunde man klippa hans klor hur bra som helst. Men nu när han är vuxen så anser han av någon orsak att kloklippning hör bara fan. Vi har fått göra så att R håller i honom och jag klipper klorna. Jaajaa det finns väl dom som tycker " härrigud kan int ni klippa klorna!" jovisst kan ja det, om han sover och då går det ca 2 klor/kväll. Men om jag vill ha dem alla klippta på en gång så måste vi vara 2. Dethär med klor har inte varit ett så stort problem hos oss, vi går endå såpass mycket på asfalt när vi är ute, så hans klor slits. Men ibland måste man dit och klippa lite.

Nåja, så berättade Micki ett enkelt tips på Lördagen när jag var till henne; ha hunden att ligga på sida och klipp klorna. Om den lyfter på huvet så neka och tryck ner dens huvud. Och nu tänker ju alla att jo men vi har problem med att klippa klor, fattar int du? Men faktum är att om jag håller mig sådär Cesar-lugn så klipper jag hela hans tass utan att han protesterar något. Sjukt hur enkelt det kan vara bara man är lugn. Visst har vi trots lite nu och då, detdär med att ligga stilla är inte av Tykes starka sidor, men om jag leker att jag är Cesar så funkar det! Bara han accepterar att ligga på sida så går allt fint.

Såklart är detta något vi kommer att få hålla länge på med (så som med allt med honom) men jag tycker att själva grejjen med att jag kan klippa hans klor utan att någon håller i honom känns super! Vi övar dagligen ca 10 min om dagen. Så slutar vi "på ett bra ställe" såatt han har hyvä tunne efteråt. Uppdaterar er om läget när det utvecklas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0