So long.

Så var de kapitlet av mitt liv avklarat, nästan.

För dom som inte vet vad som pågår och så kan ja nu berätta; Jag var nyss in till jobbet och sade upp mig. Jag ska börja på Musti&Mirri i Karis som inhoppare tillatt börjamed och om allt går väl med min syster så kanske ja får fast anställning i April. Ja ser så jävla myky fram emot detta, ååh redan en sån sak att man inte har sena kvällar och fulla veckoslut. Butiken stänger nämligen kl 18, stängd på Söndagar och från 10-14 på Lördagar, vilket är totala himmelriket för mig som är van att vara på jobb till 21.15 var och varannan kväll och jobba 8h på Lördagar och 7 på Söndagar.

För Tykes del är det också jättebra, iochmed att han inte heller blir så länge ensam hemma och så och om det behövs kan jag även ha honom med på jobbet!

Jag har valt att inte skriva om detta på bloggen helt för den anledningen att jag vill vara hygglig mot min nuvarande arbetsgivare och ta upp saken med henne först innan ja låter allmänheten veta om allt. Såklart ha ja ju diskuterat med nära och så, men det är en annan sak.

Det var så att den inhopparen som nu finns i Karis har bytt till en annan M&M butik så tjänsten blev öppen. Det var chefen för M&M som frågade mig om jag var intresserad och de va ju klart att ja va de!

Kommer att bli så skönt att kunna satsa mer på skolan och allt här hemma. Kommer endå inte att ha lika mkt timmar i veckan där som ja har nu, så man kan göra lite andra saker också.

Men nu ska ja ta mig en lite powernap tror ja o sen ska ja börja storstäda, kanske inte så kul om Tyke storknar i dammtussarna direkt som han kommer hit ;)


Kommentarer
Postat av: mamsen

Allt gick bra med uppsägningen hoppas jag. Städa du bara så de e fint när Tyke kommer.

2010-09-01 @ 15:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0