Obehagliga brev..

Hej. Har kännt mig relativt bra idag, har varit på hälsogranskningm skrivit tent ovs. Det har regnat hela dagen, men det har inte tagit mig på nervena. Men, sen kommer man hem, skulle bara vilja lägga mig i sängen och sova, men nej, man ska ju såklart på jobb :/

När jag steg in genom dörren och gick in till köket hade jag fått ett brunt kuvert från posten. På den stod det Åklagarämbetet i Västra Nyland, och mitt hjärta stannade. Jag hade små misstankar om vad det kunde vara, och tog med långsamma rörelser upp kuvertet.. Trafikförseelse. jahapp. Alla minnen kom tillbaka och jag hade bara lust att slänga mig i sängen och ligga där. Nåja, beslutet lyder som följande;

De båda parterna samt de av polisen förhörda vittnen har en från varandras berättelser avvikande syn på häldelseförloppet. Eftersom utomstående bevisning inte finns att tillgå kan händelseförloppet inte påtagligt fastställas. På ovan nämda grunder anser jag att den inte tillförlitligt kan visas att Holmberg skulle ha gjort sig skyldig till trafikförseelse på det sättet som beskrivs i förundersökningen. Jag väcker inte åtal.

Alltså, blev det inget av denna krock. Hur skall man förhålla sig till det då? Hm. Bra för mig, men jag tycker endå att det var han som gjort fel. Nåja, kanske lika bra såhär.

Men förbaskat obehagligt när alla minnen kommer tillbaka. Den totala hysterin, den skrikande kärringen och alla glooende teinin. Hoppas värkligen att detta inte kommer att hända igen.

För mig var detta ett positivt beslut ekonomiskt. Min bil fick endast en liten buckla och några rispor medans han bil måsta föras till bilservice med bergning. jag hade den turen att han körde in i min fälg, så hans bil blev mos, medans min endast fick lite bucklor.

Nåja, så ha man vari med om dethär också. En sak till som jag kan stryka från min "thing to do" lista. Ajnej.

Kommentarer
Postat av: mamsen

Lika bra att beslutet kom, så behöver du inte vänta mera. Så är den saken ur världen. De där om feta o magra borde skrivas på varje lyktstolpa i finland. Mest de om magra eftersom folk faktiskt ÄR OUPPFUSTRADE.Så säger mamsen.

2010-05-07 @ 18:39:58
Postat av: Katia

Hoppas du får en underbar helg!

På min blogg så kan du läsa om min resa till Las Vegas och LA!



Kram!

2010-05-07 @ 18:51:09
URL: http://newstar.blogg.se/
Postat av: SARA

Hej du har en jätte fin blogg?Har du någon tips till mig hur man ska blogga???STORA KRAMAR SARA

2010-05-07 @ 19:00:24
URL: http://sarapiper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0