EmmahjärtaKela

Vaför klagar alla på KELA helatiden? Eller är det bara jag som har tur med dom? Nåja, iallafall, så e ja hemma nu! Började 12.45 och skulle sluta 16.00, men läraren sku på möte kl 14, så då fick vi fara hem. Väldigt nödvändigt att köra till Ekenäs föratt vara i skolan lite på en timme.. De tar endå ca 30 min att köra dit så.

Nåja, tillbaka till min KELA åsikt! Ja fick nämligen hem post av KELA idag, ja får resestöd föratt ja kör med egen bil till skolan dagligen. Tidigare har km varit ca 19, men nu efter att jag flyttat så är dom 28km. Tidigare fick jag ca 62€ i månaden som ersättningar, och nu får ja 94,97€/månad! Weheei! Ja va lite orolig om dom skulle godkänna min ansökan iochmed att det går bussar från mitt till Ekenäs, men tidtabellerna är helt fuckade o ja skulle troligen vara tvungen att byta buss i Karis, så om man nu har egen bil så är det ju klart att man tar den ju! Så om man slipper tidigare från skolan, eller om man blir sjuk, så kan man fara direkt hem utan att behöva vänta på någå jäkla bussar:)

Men nu ska ja snart börja laga lite mat, skall på jobb 16.45 o måste hinna äta lite före det. Roy e ti läkaren för tillfället, hoppas att han kommer hem snart:)

Update ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0