Termotäcke och Fortum

Det är superskönt att ha ett 2 personers termotäcke som är tjockt och fluffight och varmt, men fan om man ska tvätta det! Det går inte in i min svärmors maskin, inte i min mors, inte i min systers, ej heller i min 7kg:s maskin. Nåja, så ja packade in det i en sopsäck (gick med nöd och näppe) och förde det till tvättfirma. Så igårnatt har vi sovit med våra gästtäcken, tunna som filttar. Och när man är van att sova med ett enormt 2 personers täcke, så måste man ligga som en jävla käpp i ett en-persons föratt inte frysa tårna av sig. Och så har vi ju ett fyrbent djur som alltid sover under täcket med mig, och han om någon har haft angst inatt! Han har bökat, bäddat, flyttat plats sisådär 500 gånger. Varje gång han vill under täcket puffar han på min kind med nosen föratt jag ska lyfta täcket åt honom, och om jag inte råkar vakna de två första gångerna krafsar han på mig. Så inatt har jag fått ca 500 krafsningar. Känns kanske lite bortskämt, men att sova under täcket med mig unnar jag honom, vi har endå ganska strikta regler här hemma så. + att det är ju supermysigt att ha en mjuk och varm hund under täcket med sig :)



Så till det love/hate företaget Fortum. Annars har jag inte mycket att klaga på, vi behövde inte vara så värst länge utan ström under stormen. Men för en tid sedan fick vi ett brev om att vi har betalat för mer ström än vi användt, så vi skulle meddela kontonummer och få pengar tillbaka. tacktack, men så enkelt var det ju inte. Tror att R kämpade nästan i en timme här ikväll föratt kunna registrera sig, hitta rätt sidor och få godkännande för att få pengarna på kontot. Konstigt detdär att det är jävligt enkelt att se till att folk betalar sina räkningar, men skall man betala tillbaka något tar det från A till Ö.

Aja, nu ska ja börja gå och lägga mig, har påkänn att det kommer att bli en stressig dag imoron :)

Kommentarer
Postat av: mamsen

Va kostar de månne att tvätta i en såndär firma? Om de int e så dyrt så e de ju väldit bekvämt.

2012-01-10 @ 18:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0