Ibland blir ja förbannad

Så jävla förbannad att jag börjar må illa. Så illa att jag nästan kunde spy. Idag hade jag en sån händelse. Har inte varit så förbannad på länge kan jag lova er.

Jag tycker inte om att skriva blogg när jag är arg, men nu känns det som ett måste! VARFÖR kan folk inte bara fundera på sitt, och låta andra människor vara? VARFÖR kan man inte bara få göra så som man själv anser att är ok, utan att få någon jävla utskällning eller snesig komentar kastad i ansiktet? Okej, kanske ja borde berätta lite mer. Det är ingen big deal, men det retar mig något!

Idag var vi ute med Tyke på tumis på eftermiddagen, hade varit på hundgården igen och gick nu ett varv runt byn innan vi skulle hem. Glada gick vi båda längs vägen och så kommer det en kvinna emot med 2 hundar. Jag drar automatiskt Tyke åt sidan för han vill endå hälsa, med det kanske denna kvinna inte vill. Nå, så kommer dom gåendes emot oss, och just när dom är framför oss säger kvinnan till mig:

- "Du har nog en väldigt ful vana att behandla din hund på!"  
- "Ursäkta mig!?" Jag blir ju helt paff.
- "Ja, ja har nog sett hur du sparkar på honom!"
- " Ööh, aj att NÄR ha ja sparkka min hund!?"
- "Just sparkka du ju honom åt sidan!"
- " Jag KORRIGERADE honom när han gjorde fel!"

Till saken hör att jag ger honom en liten knuff i sidan om han går/drar åt fel håll och inte lyssnar om jag drar i kopplet. Enligt mig en mycket mer effektiv metod att få honom att förstå vad jag vill, utan att slita i kopplet.

- "Jag har nog sett hur du sparkkar honom i sidan!"

Vid dethär laget var jag så jävla förbannad på denna kärring. Hon hade hunnit börja gå ifrån oss redan så skrek ja "SKÖT DU DINA HUNDAR SÅ SKÖTER JAG MIN!!"

- " Jag säger alltid till när jag ser såntdär!" säger hon sen och går iväg.

Jag avslutade samtalet med ett vackert "HAISTA!" Konversationen gick på finska.

Att man täcks!? Jamena, det är en sak om man ser en människa sparkka, alltså på allvar SPARKKA sin hund, men gud, jag ger Tyke en lite knuff i sidan föratt han ska förstå vad ja vill. Och så kommer denna satans harppa och säger att jag misshandlar min hund!? Nästa gång ja ser henne ska ja säga att hon inte ska dra så hårt i kopplet på sina hundar, dom kvävs ju!

Alltså, jag säger inte att mina metoder att skola min hund är dom bästa eller rätta, men jag gör väl hur fan jag tycker! Men detta var troligen en sådan människa att om man tar sin hund i nacksinnet är man en djurplågare.

Kom fan inte till mig och säg hur jag skall uppfostra/behandla min hund. Vill jag ha råd, så ber jag om dom. Tyvärr är jag inte välsignad/förbannad med svar på tal, men om hon kläcker ur sig något nästa gång jag ser henne, då fan strittar kottarna! 

Tror inte ni att jag har gått och varit förbannad på denna harppa nu sen resten av dagen?



Kommentarer
Postat av: mamsen

Lea tanter får rivet skinn. Int heter de riktigt så men de e ett ordspråk. Ett sant sådant.

2011-02-24 @ 20:44:35
Postat av: Elisa

Voi herregud vilken kärring! Nästa gång du ser henne, ta ett snabbt steg mot hennes hundar och lyft foten lite! :D Hon kisar säkert ner sig då!

2011-02-24 @ 21:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0