Gäsp

Håhå, kom hem från jobbet till en helt tom lägenhet, R hade redan fari iväg ti Sibbo. La mig på sängen föratt fundera lite på vad jag vill göra. Måsta göra finns det massor av, tråkigt ju! Nå, sommnade visst i typ 2 timmar! Men de kan ja unna mig själv, steg faktist upp 06.00 imorse och for på jobb så. Liite svårt att siga upp när ja ha haft kväll hela veckan och fått sova till typ 12 och nu mittiallt stiga upp 6 timmar tidigare än vanligt, inte bra! Har varit helt vimssig idag, på 6 timmar plockade ja upp en häck med glassar och en kärra med bykmedel, och däremellan sprang ja ti kassan som en dåre. Alla människor sku tydligen handla i vår butik idag, men kl 11 och 13. Nåja, bra att firman går runt iaf!

Men hörrni, denna lägenhet städar inte sig själv, disken diskar inte sig själv ej heller tvättar byket sig själv. Kanske ja sku lägga på en film i bakggrunden eller någå, de brukar göra det hela en aning roligare. Måste ha allt städat tills imoron, far nämligen till stugan direkt som ja slutar jobbet kl 17.

Nu ska ja klä på mig mitt förkläde, knyta en duk runt huvudet och putsa damm med en liten damvippa. Ajnej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0