Månadens high

Förutom lönen då, är


Tacktacktack bästa syster för julklappen som ger mig glädje länge! (känner mig som min mommo som får Allers varje Jul :D )

Så annat som vi gjort idag, jobbat och sen kommit hem med mamsen och ut på en lång promenad och efter det en kopp te och lite gott. Efter det tömde jag Tykes mattunna och skrubbade upp hela, som nu står på tork och ska imoron fyllas med ny mat! Det fick bli Robur denna gång, vi ska se vad herremannen tycker. Så medan jag grejjade med allt det och Tyke låg på golvet och glodde på mig kikade jag ut genom fönstret och såg att vi hade besök:

Kvalitén är usel, men ni som vet vår gård vet hur nära den var. Efter en stund var dom tre, men jag hann aldrig på bild på dem.

Och på tal om något helt annat, hittade årets första punkki på Tykis! Han satt i soffan med mamma och hade en liten objuden gäst i nacken, BLÄ! Så imoron blir det att ta hem det första punkkihalsbandet då. Men de eklart, han springer så mycket här på gården och runt ladugården i de höga gräset så det var ju bara en tidsfråga..

Nåja, nu ska ja kolla på lite Tv och sen krypa ner i sängen och läsa min Härliga Hund med min härliga hund under täcket, hoppas att han inte hämtar några punkkin med sig dit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0