Gårdagens keikka


Ignorera alla andra möbler och skräp och spänn ögonen på den ljusblå kistan. Såhär såg den ut före





Och såhär ser den ut nu! Den skall stå på sovrummsgolvet med alla sänglakan i.

Lådan har pappa hittat i ett gammalt hus någonstans. Det är en låda som Ratsumestari Harjapää har använt i kriget, troligen föratt förvara en massa hästgrejjer i.


Under locket har han skrivit för hand alla de platser han har varit på under kriget med plats och datum. De äldsta datummen går tillbaka till -41.

Är iaf skithöjd med resultatet, och denna låda har annars också ett ganska speciellt värde för mig. 
Men nu ska ja ta en tobak och sen börja söka mig i säng efter en lång dag på jobbet och imoron väntar en minst lika lång dag. Gonatt! 

Kommentarer
Postat av: Ia

Oooo vad fin den blev!!!! Jag tror jag kanske vill stjäla din ide nästan! Skulle vilja laga en "ved" låda i nåt skede. Vitsi vad snyggt!

2011-09-29 @ 09:27:02
Postat av: c

Wow, den blev ju skitbra! Nästan lite avis nu på din fina låda ;)

2011-09-29 @ 11:32:34
URL: http://svansarochskor.blogg.se/
Postat av: D

Najs!

2011-09-30 @ 22:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0