Hey, Im in love

Att ha en korthårig hund kan i mångas ögon vara tacksamt i jämnförelse med en långhårig, men grejjen är ju den att de lossnar lika mycket hår båda två, de korta hårens syns bara inte riktit lika bra som de långa. Jag har inte lyckats hitta någon passlig borste åt Tyke, jag har borstat och borstat med diverse olika modeller, men får liksom inte bort någon päls (den lossnar själv och ligger istället som en matta över mitt golv..) Borstade Tyke häromkvällen med en Furminator. Ja, ja tror ja låter bilden säga sitt



Efter inte ens 5 minuter fick jag redan bort såhär mycket päls. Både bottenpäls och lösa hår. Ah, I'm in love! Rekomenderar denna varmt för alla dom med korthåriga hundar som lossnar massor med päls :) Har alltid haft den inställningen till Furminator att det är dyrt och varför skulle den fungera bättre än de andra, men wow! Och så finns det ju en massa olika tillverkare av denna borste, så man måste inte betala skjortan för den heller!

Nu ska ja gå ut och röka och sen krypa ner i säng med en våt hund som tycker om att ligga fastklistrad i mitt ben under täcket hela natten, myyysigt!

Kommentarer
Postat av: c

Jag köpte en furminator för många år sen att ha till brandi när han fäller och OJ vad den underlättade mitt liv!! Dom e super :D

2011-10-06 @ 21:36:49
URL: http://svansarochskor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0