Vill ni veta vad jag är?

Vill ni?

Jag är en bitter studernade.

Bitter.

Bitter på att slita reven av mig 24/7 utan att få något tillbaka (förutom en utbildning.. weheei) Bitter på att aldrig ha någå pengar. Bitter på att inte ha någon fritid. Bitter på att när man kanske råkar ha lite fritid går den tiden åt att stressa över allt det som borde göras men som jag inte hinner med. Bitter på att det finns andra människor som gör mig ENNU mer bitter. Bitter på att inte få vara bitter utan att någon skall ha något jääävligt klokt att säga om det. Bitter på att man tydligen inte skall få vara sig själv.

Bitter på att vara så jävla BITTER helatiden. Ja vill vara glad och snäll. Okej jag e snäll och ganska glad på alla andra ställen än i skolan. Men av något konstig orsak finns det alltid nånting under skoldagen som gör mig så totalt förbannad att ja knappt kan kontrollera mig själv.

Och om jag hör frasen : Men såhär är det i det riktiga arbetslivet också! en gång till så slaktar jag någon. Ja har av 5 års erfarenhet nog lärt mig att saker och ting kan skita på sig riktit ordentling i arbetslivet, och man kan inte ha kort stubin bakom kassadisken, JAVEET! Man måste vara aktiv på arbetplatsen, man kan inte bara sitta vid ett bord och inte göra något. JAVEET! Hissus, kan man inte bara få bli behandlad som den man är; En vuxen, självständig kvinna. Och inte som någon jävla teini som skall på sitt första sommarjobb.

Nu tänker jag släpa upp min bittra röv från soffan och fara ut och springa av mig mina argessioner. Och kommer det tammifan någon mentalt störd harppa och börjar gläffsa, så springer ja över hon.

Kommentarer
Postat av: C

WORD!



Du har all rätt att vara bitter och du ska få vara hur sur, arg, förbannad, bitter, lessen, glad, lycklig osv osv utan att nån har någå med den saken att göra!

Det enda som kanske tröstar är att efter regn kommer solsken?



En stor KRAM till dig, världens bästa Emma! <3 (ps. jag bryr mig int om du e bitter eller va du e, du e bäst för de!)

2011-03-17 @ 22:52:08
URL: http://svansarochskor.blogg.se/
Postat av: Elisa

De e int så konstit att alla över 17 år blir litet bittra på det där stället. Det är ju samma som att sätta en högstadie-elev att hänga på dagis i två år. :) MEn det e riktigt PIKULIIITE kvar nu! Sen e du färdig med skiten! :)

2011-03-18 @ 09:08:03
Postat av: mamsen

Jo, bara lite lite.

2011-03-18 @ 17:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0