2011

Januari

I Januari handlade vi en hel del, ny Tv, nya telefoner. Var även till IKEA och handlade en massa nya möbler. hade även praktik från skolan så jag var 6 timmar på praktik och efter det 2 timmar jobb. Tungt att ge 100% på båda platserna, men det gick! Var även första gången till Tanhuhovi och sälja, och gick 40€ på plus, minns hur mycket snö det fanns då!


Hade även retrogardiner :)


Februari

Fyllde 22 i början av februari. Kommer ihåg att ja hade lite stress över hur Tyke skulle reagera med en massa födisgäster, men allt gick bra! Jobbade mycket i skolan och gick långa promenader i det sköna vintervädret.


Mars

I början av Mars besökte vi från skolan riksdagshuset som en liten extra grej till ett projekt som vi gjorde. Shoppade en hel del den dagen :) Under denna månad besökte vi hundgården en hel del. Var överlag väldigt trött på skolan, man fick ta den ena smällen efter det andra, öppnade man käften fick man sota för det. drog även ut en visdomstand denna månad. Levde på soppa några dagar. Så hade vi äntligen dendär jävla paneldebatten som vi alla fick gråa hår av.



April
I April fick jag många utbrott och var närapå att sluta skolan. Men somtur lyckades jag hålla min käft fast (för det mesta) och mina nerver under kontroll så jag orkade igenom skiten. I April började de sista veckorna praktik. Påsken kom och gick men underbart vårväder.




Maj

Maj var en varm månad, satt en hel del på balkongen och sög i mig solstrålarna som en svamp. Och så vann vi ju VM i lätkä, har aldrig förr ansträngt mig så hårt föratt inte skrika för allt vad jag är värd mitt i natten! Denna månad föddes den finaste lilla korv som finns, min systerdotter, mitt gudbarn! Började förbereda för skolavslutning.


Juni
I Juni började vi vår badrumsremont. Det kom en liten värmebölja och jag hade 2 veckor semester. Midsommaren kom och den firade vi i Sibbo. Hängde på stugan med R:s släkt. Tyke simmade en hel del. Under semestern målade jag i badrummet och solade på balkongen.


Juli
I Juli blev vårat badrum klart! Jag beställde hem många fina sommarklänningar och simmde med Tyke. Låste även ut mig för första gången sen vi flyttat hit. Denna månad blev jag och Tyke superhurttiga och gick hemmifrån till mamma 7,5km. Det kom igen en värmebölja och en tragedi i Norge. Benson blev stor pojke (konfirmerad)



Augusti
Augusti spenderades mycket på hundgården, vi hade hemlisar på gång och jag fixade fotoalbum. Tyke var med på Augustimarknad, jag hade fina naglar och sedan blev det en plötslig bloggpaus. Hårda tider.


September
Efter en paus på 3 veckor började jag blogga igen. Började springa mycket föratt avreagera mig. Shoppade lite och plockade punkkin från Tyke. Cyklade en hel del med hunden, var länge sjukledig och pynjade här hemma. Betsade och målade lite gamla grejjer här hemma föratt piffa upp dem. Tyke blev kastrerad ooch hade tratt.


Oktober
I Oktober började det bli mörkt om kvällarna, så vi började spela spel inne men Tykis. Jag var med syster på loppis och R sålde och köpte bilar. Blev sjuk igen och låg hemma en vecka. Fixade fina naglar igen, men annars en ganska tråkig månad!


November och December är såpass färska så jag tänker inte skriva dem. Nu ska ja röka och sen sova! Tacktack om ni orkade läsa allt :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0