Egentligen..

.. är det jäkligt bra att ha en hundvalp! Varför? Jo, föratt då lär man sig lite hur "barn" fungerar! Man lär sig att kontrollera sig själv även om man sku vilja sälja hunden för 0,50€ på loppis ibland, man lär sig att allt inte alltid är en dans på rosor, och i allmänhet att uppfostra, vilket jag tycker att är skitbra! Okej, nu ska int ni börja tro att ja går i barntankar, för det gör jag inte, men någongång i framtiden kommer väl den dagen också.

Jag tror att Tyke har börjat falla in i en tidig teini-fas. Han härjar och liver och sen när man tar i han föratt lugna han så skriker han som en kärring utan att man ens tar i någå hårt. Eller sen när han umgås med andra hundar (systerns och mammas, inte okända förrän vaccinerna är i skick d.v.s nästa vecka) så står han och skäller som någon annan tuffing, sen när den andra hunden i fråga får på nervena med hans skällande och ryter till honom så håller han på att pissa ner sig. Nynny. Han äter som en häst, kan sova måånga timmar i sträck, och vägrar lyda matte & husse. Ibland. Jag tycker att detta är ganska klara tecken på teiniålder, eller va? Oh gud, tänk sen när han börjar närma sig 1 år? Han blir säkert emo vettni.

Nåja, nu ska ja sluta förutspå min hunds liv (hoppas ja har fel) och gå på tobak. Sen ska ja börja söka mig i säng. Är ganska trött. Ha städa idag, bykt, diskat och vari ut på 1 timmas kvällspromenad med Tyke.

Int har ja någå bilder heller. Fy på min kamera som int ha tagi några och tryckt in minneskorte i datan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0