20.17

Ibland blir ja arg. Det är inte så ofta (som ja blir arg på allvar då), men nu är jag det. Eller kanske mer lite småsur? En blandning av det, småarg låter bra!

När vi var ut på en liten promedan med gullungen för en stund sedan, så inträffade det en lite mindre angenäm grej.. Vi traskade på i lugn och ro och mittiallt swich, så slintar ja. Kan ni gissa i vad? Hm, en stor jävla mastodont hundskithög som man sku kuna tro att kom från en elefant. Somtur så föll int ja (sku nog då kalla mig själv för mega arg) men hela min sko va täckt av ljusbrun hundrippe, tack för det!

De e en annan sak om man bor lite utanför stan, så att de int går så myky människor där, och att hunden då skiter i diket, men denna elefant hadd ju strypi sin korv (eller gröt ska vi säga) mitt på stigen. Jo, hundar kan int rå för var dom skiter, men de e ju upp till ägaren att visa lite respekt för andra och plocka upp skiten! Varje gång som ja farut me Tyke så har ja kakkapåsar med mig. Ja ha ju dom förfan i fickan t.o.m i skolan att ja int ska glömma dom om man far ut. Och detta var inte det första lasset med skit vi träffat på runt huset, om ja inte minns fel så är det den 5:te eller 6:te högen. Ser inte folk efter vad deras hundar gör när dom är ut, eller bryr dom sig helt enkelt inte?

Ja, om ja sku ha haft någån skylt att lägga upp sku ja nog ha gjort det. PICK UP YOUR POOP, or something.


Nåja, men nu ska ja ta och börja studera. Inte skolgrejjer då utan hund/kattmat. Har en stor fet mapp med alla Royal Canins matsorter + en massa broschyrer att läsa igenom och försöka memorisera. Iaf lite av dom, men som tur är så är det sånt som man är intresserad av, så de lär ska väl fastna även i min småarga hjärna för tillfället.


Sen en annan ska som hände idag. Jag tappade min plomssare. Oh, yes sir! Men somtur så råka ja koma ihåg var ja hadd den senast så nu ska ja fara o söka den imoron. Men 674 miljoner saker hann ju gå igenom min hjärna innan ja fick tag på den butiken var ja glömt den. Gratulerar.

Aja, men nu ska ja trycka näsan ner i mappen och suga i mig all info som en svamp.

Tack och adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0