Inget nytt

att komma med. Niet, nada. Hade sista skoldagen idag för 16 veckor framåt, jaah! Ska bli så skönt att int behöva för det första köra ½ timme föratt komma dit, sen sitta där på meningslösa lektioner, få huvuvärk, äta spya till mat, röka alltför mkt och sen köra ½ timme föratt komma hem igen. Ska bli skönt att göra något annat emellan, något som gynnar någon annan och inte bara mig.

Imoron blir det en hel dag med syster på jobbet!

Varje dag som jag är på jobb konstaterar jag att det verkligen var ett bra beslut att byta jobb. 1 år kanske inte låter mycket, men det är en ganska passlig tid att känna på det arbete man har, och konstatera om man vill fortsätta eller ej. På ett år hinner man lära sig grunden + lite till av alla perusjobb, och om man trivs och allt känns bra, så blir man ju kvar längre! Men det blir lixom en sån känsla ibland om man vari en tid på samma jobb, och det kanske inte är så givnade mer, och själen blir liksom luftad och man får börja om. Föratt inte prata om hur spännande det är!

Men nu ska ja börja väcka det sovande barnet, ge mat åt honom och sen ut på vår kvällsrunda. Det är så skönt att bara GÅ och inte prata med någon, inte måsta ens se på någon om jag inte vill. För det är ett faktum att man inte kan gå en normal, lugn promenad på dagen när man är ut med Tyke. Han vill träffa alla och alla vill stanna och klappa och fråga de vanliga : hur gammal han är, vilken ras, om han är pigg och bla bla bla. De första gångerna blir man glad och står gärna och snackar lite med folk, men efter sisådär 300ggr börjar de bli lite uttjatat. Så denna tid på kvällen är utmärkt, för då är typ ingen ute! 

Tyke lärde sig annars sitta idag på ca 15 min. Ja satt på golve o hadd lite av hans mat i handen o sku bara på skoj pröva om de sku gå, och efter att ha tryckt ner hans reve typ 4 ggr, så satt han sig på kommando och har gjort det varje gång när jag ha begärt! Inte illa för en 11 veckor gammal pys :)

Nu ska ja SERIÖST börja röra på mig. Morjens!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Han e både duktig o smart ska ja säga.

2010-10-07 @ 15:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0