En av dom bästa sakerna med att vara hundägare

är att man har en orsak att lyfta reven från soffan och gå ut på promenad. Som ikväll t.ex. hade huvudvärk och mådde lite semidåligt, men ja gick ut iaf och då kunde ja konstatera hur jävla skön kväll det är ikväll! Detta resulterade i att vi var ute i 1 ½ timme, och nu är min huvuvärk borta och jag känner mig allmänt skön. Föratt inte tala om hur nöjd Tyke är. Vanligen när man är ut med honom efter att han ha sovi, så får han energikick och springer runt och river ner allt som kommer i hans  väg, men nu ligger han här i soffan brevid mig och tuggar så nöjdt på sin dentastick. Ja sku ha kunna gå ennu längre, men det sägs att man inte ska gå hur långt som helst med en hund förrän den är 6 månader gammal, den kan få utevcklingsstörningar om den anstränger sig i för tidig ålder. Vet inte om detta stämmer, men jag vill inte ta några risker.

Nu ska ja eta en bananjuggis, kanske se om det kommer någå klokt på Tv och sen krypa ner under täcket. Imoron är det bäckbyte på agendan. Gonatt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0