22.26

Ah, gud va skönt att komma hem till en städad lägenhet! Städade typ hela förmiddagen, sen kom B hit mittiallt(?) ringde och frågade om vi kan komma och öppna ytterdörren för de va tydligen kallt ute:P Så fixade jag mig, förde Tyke till dagis och sen till Knäppen med J&B. Perfekt belöning när ja städat hela förmiddagen!

Så har Tyke fått lite kläder. Jag har alltid varit emot att klä på djur, men ja konstaterade här för någon kväll sedan när vi var ute på kvällen att han frös, så jag fick två tröjjor av bästaste systern! Att klä på hunden föratt den får kallt eller föratt den ska synnas i mörkret tycker jag att är ok, reflexvästan är skitbra, men sen folk som "klär ut" sina hundar föratt dom ska se fina/söta/trendiga ut får jag nog lite nippor av. Men alla gör på sitt sätt, ingen har sagt att mitt tankesätt är det rätta, men det är min åskit.

Satte iaf på honom tröjjan. Han brydde sig inte ett skvatt så han fick ha den på när vi var till mamma ut och gå igårkväll, men han kommer nog endast att ha den när det är kväll eller sen när det blir helt skitkallt ute.

Imoron blir det Tallmo och mat igen! Skönt att vara ledig :) fast jag älskar mitt jobb, så tar det endå på att vara på jobb såklart.

Syster önskade några bilder på Tyke med sina nya kläder. Den andra tröjan är för stor, så den har han inte haft ennu, men denna passade perfekt! (javet att den är bakfram, ingen behöver korrigera mig om det tack, men konstaterade det först när bilderna var tagna. Orka ta nya:P men som jag sa så är jag inte någon hejjare för djurkläder)





Korv 3000

Men man kan ju ha dom båda vägana. Ena har har polokrage och andra huppu! Hyvä minä.

Nu ska ja lyssna på lite musik och sen börja söka mig i säng. Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Cessi

Haha neej så söt han e! :D O va e de nu för skillnad fast den e bak o fram, huvudsaken e ju att du fick in han där ;)

2010-10-17 @ 15:17:19
URL: http://svansarochskor.blogg.se/
Postat av: mamsen

Mommo tror nog att de kanske spänner lite på rumpan, men han e glad förde, o de e viktigast

2010-10-18 @ 17:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0