Sweden

Här kommer lite bilder från resan!

23.5 2010

Vi startade då alltså åt 15 tiden från Karis mot Hesa, där båten skulle avgå 17.30. Världens bästa E körde oss dit, mig, R, J och B. Där väntade vi på resten av folket, R:s mommo & mofa samt M som också skulle med! Vi steg på båten Viking Line någonting, traskade på i TaxFreen och drack lite gott i baren, sen ganska tidigt och sova föratt vara i trimm för shoppingen i Stockholm nästa dag.



24.5 2010

Båten var i hamn 09.55 lokal tid, så vi steg upp kring 8 och gick och åt frukost och sen i land! Vi gick lämnade väskorna i Viking terminalen och började gå mot stan! Först till gamla stan och sen mot Drottninggatan, föratt göra av med myyycket pengar. Efter en hel dags traskande på stan gick vi sedan tillbaka till hamnen där Birka Paradise väntade på oss. Skitfin båt måste jag säga! Där gick vi också runt i TaxFreen, drack några kalla på baren och hade det allmänt skönt! Båten gick då alltså till Åland och sedan tillbaka till Stockholm.
Vi träffade på N, R:s mamma som jobbade där och umgicks med henne.


Fint väder hade vi också!


Dit for alla mina pengar!




25.5 2010

Vi vaknade på Birka Paradise och gick där halva dagen, sedan på eftermiddagen böt vi till Viking Amorella i Stockholm och började färden hem. Man hade hunnit bli van med Birkas lyxigheter och sedan gå över till Amorellas mindre lyxigheter så det känndes som om man skulle varit på en Ryssbåt.


Våran skitfina hytt på Paradise. R:s mommo och mofa hade en ennu fina lyxhytt.


Skitfint!


Hihi, denna bjuder jag på! En ganska sliten jag efter en hel dag i Stockholm!


Före vi skulle gå och äta middag på Birka. Blåsigt värre!


26.5 2010 

Vaknade vi på Amorella ganska tidigt, kring 06 föratt äta frukost när båten skulle vara i hamn 07.30 tiden. Åt frukosten i lugn och ro, tog en tobak efter det och började söka våra väskor och gjorde oss klara för att gå i land. I Åbo tog vi tåget till Karis, där min trogna Zio stod och väntade på mig på stationen<3


Brorsorna på vägen hem i tåget + mina och B:s fötter.


Jag måste ärligt säga att jag har aldrig varit så glad att se min läskade bil som jag var när vi kom till tågstationen i Karis! Hon va smutsig och törstig, men så vacker! Jag klämde nästan en tår när R kom körande med henne på stationen<3

Och så till vad jag handlade!


En sminkpåse från H&M ( ingen ide att skriva priserna, kommer enså inte ihåg dem), lite sprit från båten, en svart tunika med nitar från Kappahl, några vita toppar från H&M, en blårutig tunikaskjorta från samma firma. Lite tobak och karkki från Båten. Bälte från Cubus, samt några nagellack. Hudkräm från H&M, örhängen från båten samt nageldekorationer och min älsklingsparfym Be Delicious by DKNY.


Och så ett nytt Pandora armband med en ny berlock. Har ju mitt gamla fullt nu så :)

Men hörrni, nu ha ja hålli på med detta inlägg i snart 1 timme, så ja ska nog börja gå och lägga mig nu. Imoron kommer det ett inlägg med bilder från stugan, orkar helt enkelt inte börja lägga in bilder på det nu, tack 1 timme intensivbloggas räcker gott och väl för mig.

Update imoron! Gonatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0