Nämen..

Okej, detta blir då det vadå.. fjärde inlägget idag? Man får ju nästan skämmas. Nejmen nu har jag på allvar någonting att säga, någonting viktigt!

Jag och min bästa vän hade en liten diskussion idag angående kroppsideal.
Det har av någon konstig anledning blivit okej för alla människor att kommentera smala människor. Och dessa kommentarer är inte alltid så vackra. På något vis har det blivit så, att man lär sig i ung ålder att inte kalla tjocka tanten för tjock, eller att det är pinsamt att fråga när någon har beräknad tid, även om den kanske bara hade en lite rundare mage. Men att säga till någon härregud vad du är mager, har du ätstörningar? det är ingenting någon lyfter ett ögonbryn för.

Många människor fattar inte att man kan vara för smal utan att man vill det. Det som gör att andra människor går upp i vikt, det fastnar helt enkelt inte på alla. Detta är minst lika känsligt för magra människor som för feta, som allmänheten tycker så om att kalla det! Men på någon sätt är det okej att ge fula kommentarer mot smala, men inte mot stora människor. Båda dera kan göra exakt lika mycket föratt nå sin idealvikt, men endå är det tydligen skillnad på folk och folk.

Som en förvirrad tonåring är det inte lätt att acceptera sin kropp som den är, man har komplex av alla de slag av alla orsaker, och att ha någon vuxen som står och ser på en med lidande ögon och säger; men härrigud flicka lilla va du e mager! gör ju inte det lättare. Först ser man på TV en massa supersmala modeller och sizezero trender som kanske har samma kropp som en själv och sen plötsligt kommer det någon och säger att man ser sjukligt mager ut. Jaha, och vad skall man då tro på? Inte undra på att tonåringar mår så psykiskt dåligt som dom gör..

Som tur så har man som vuxen börjat inse, att dessa människor som kläcker ur sig dessa kommentarer har endera enorma komplex över sig själva, eller så är dom helt enkelt så korkade att dom inte förstår att man inte kan släppa ur sig vadsomhelst. Jag anser att dessa människor inte blivit uppfostrade ordentligt som barn.

Så jag säger bara det, till alla er därute, är en mager eller en fet människa mindre värda än alla andra? Tänk på det nästa gång ni tänker kommentera någon.

Det är alla andra som måste lägga sig i detta, inte vi. Det är alla andra som har problem med detta, inte vi. Vi vet vad vi har och var vi står, detta gör oss vackrare än någon annan! Tänk allt vad vi har lyckats med i livet, även om vi är magra eller feta. Jag älskar dig mitt fetto. //din magra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0