6/5/10

Godkväll! Efter en lång (?) dag i skolan bestämde jag mig föratt fara till mamma en sväng. Orkade inte fara hem, här e så förbannat råddigt, men ja tänker städa lite imoron innan ja ska på jobb. Fick annars veta min semester idag, gud va skönt! Har ledigt mellan 12-29.5, och under denna tid kommer jag då att vara några dagar i Sverige. Fast de e bara Sverige, men de ska endå bli såå skönt att slippa bort lite, vila hjärnan lite.

En sak som jag inte för mitt liv kan förstå, varför skall Finland låna 1,6 miljarder euro till Grekland som nu plötsligt har det så dåligt, när vi själva inte ens kommit ur vår lama. När vi inte har pengar att hålla sjukhusena kvar, att hålla lärarna eller skolorna? Man kan inte hjälpa andra om man inte kan hjälpa sig själv.. Och allt detta p.g.a EU. EU är från reven. Vad har blivit bättre? inget. Jag tycker att vi inte skall låna dessa pengar till Grekland (eller ge ska vi väll säga, vi kommer aldrig att få dem tillbaka) så som det ser ut nu kommer Grekland att få sammanlagt 110 miljarder € föratt lappa sina hål. Är jag den enda som tycker att det är något fel på dethär?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0