Vet ni vad?

I min värld så har Fredagar ingen betydelse längre.. ganska tragiskt egentligen, men så är det! Jovisst ibland kan det vara skönt att det är Fredag om man har helgen ledig, men i min värld är det väldigt sällan man har sådan lyx. Kan ni tänka er, jag kallar det för lyx.. att ha ledigt Lördag och Söndag?

Det enda som är fel med att ha ett sådant jobb som jag har, är att du kan aldrig veta vilka dagar du är ledig. Jamena, majoriteten av alla männniskor har sådana jobb, att de är lediga Lördag och Söndag, men vi butiksmänniskor har det inte så. Denna vecka hade jag ledigt Måndag och Söndag, nästa vecka Måndag och Torsdag. Det har sina fördelar; man kan göra en massa saker om man är ledig på vardagen, alla butiker är öppna ganska sent osv, men ganska prup att det är väldigt sällan som jag och R har ledigt på samma dag.

Men om man räknar med att Lördagen får man 150% lön och på Söndag 200%, så det känns nog ganska jävla bra när man kommer hem efter t.ex ett Söndagspass, fast man på morgonen inget mer skulle vilja än ligga kvar i sängen när älsklingen för en gångs skull är ledig. Men man ska vara glad att man har ett jobb. Det är rekordmånga denna sommar som inte fått sommarjobb. Men faktum är att mitt liv som det är nu skulle inte fungera om jag inte hade ett jobb. Jag skulle vara tvungen att sälja min bil, avbryta min telefonanslutning, eller så skulle R få betala allt, vilket jag inte under några omständigheter går med på!

Nu ska ja se på film tills R kommer hem. Chiao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0