Hemma igen

Nåja, så var denna dag undan! Bara 2 kvar nu :D

Nu tänker jag berätta den lilla grejjen som jag har skrivit om här tidigare, men jag har valt att inte skriva ut det här, förrän alla mina nära vet om det.

Alltså i början på September kommer följande att ske ;
Jag och R kommer att åka till Sjundeå och söka hem en liten Beagle. Han borde komma till världen den 11.7 och efter 7-8 veckor är han klar att flytta in hos oss. Fick nys om att det är valppar på kommandet av min arbetskamrat som själv har 3 beaglar och skall söka sin 4:de nästa vecka, från samma plats vi skall söka våran, fast från en annan kull då såklart.
Både jag och R är jätteivriga och väntar så påatt få hem vår lilla knutt.
När han kommer hem kommer han att vara maskad, chippad, registrerad, fått sitt första vaccin och klon som ligger lite högre upp på benet kommer att vara borta. Hos beaglarna har nämligen denna klo en tendens att spricka när de blir större, vilket är väldigt smärtsamt. Klon tas bort vid en ålder av 2-4 dygn för då har inte klons nerver utvecklats och valppen känner då alltså inte av det.  
Han kommer inte att vara i kontakt med andra hundar förrän han fått alla sina vaccin, vi tar inga risker!
Nästa vecka skall jag börja gå omkring och köpa lite grejjer till valppen färdigt. Böcker har jag läst såatt det sår ut ur öronen på mig, vill veta allt! Systern lovade hjälpa mig med mat och sånt, hon är ju expert på sånt :)
R kommer att ha sin semester när valppen kommer, så han är hemma med den de första veckorna.
Vi kommer att åka till Sjundeå direkt valpparna har öppnat ögonen och välja en åt oss. Fick höra igår att denna kull redan fått 3 reserveringar. Vi skall alltså bli husse & matte.

En sådan lite knapp kommer vi att få hem. Titta nu så söt den är!

Såklart kommer jag att hålla bloggen uppdaterad angående detta, med bilder och liknande. Åh, kan det inte vara September nu redan!

hih<3

Kommentarer
Postat av: mamsen

En riktig gulleputt ska ni få.

2010-06-22 @ 21:10:14
Postat av: Den elaka svågern...

Oj vad roligt!!! Åke & Vincent får en liten kusin vitamin! Grejt!

2010-06-22 @ 22:19:42
Postat av: c

I like!



Jag e så glad för er skull! ^^ <3

2010-06-23 @ 00:44:53
URL: http://svansarochskor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0